Advanced analytics

Inspiration

Det hurtigt voksende øko­system af services og værktøjer i skyen kan accelerere ­danske ­virksomheders rejse mod at blive datadrevede gennem analytics. Men det ­kræver et godt fundament, en øget bevidsthed om data og viljen til at eksperimentere, lyder rådet fra...

Artikel Dansk Erhvervs Retail2020 De fysiske butikker halter efter nethandlen med at forstå kundernes adfærd. Nye teknologier inden for videoanalyse og neurale netværk kan hjælpe detailhandlen med at afkode kunders følelser, køn og alder ifølge oplægsholder til Dansk Erhvervs Retail2020-konference...

Artikel Jyllands-Posten 2018 Flere produktionsvirksomheder er begyndt at eksperimentere med prædiktiv analyse og machine learning til at optimere produktionen og skabe nye tjenester. Men de fleste mangler stadig fundamentet: at indsamle sensordata systematisk. Hvordan opdager man et stort og dyrt...

Artikel Altinget Magasin udgave 18 Data er vor tids nye olie. Både offentlige og private virksomheder kan realisere et enormt potentiale med nye, digitale løsninger baseret på data. Digital transformation byder på et stort potentiale. Virksomheder kan udvikle nye produkter...

Big Data er intet uden den rigtige brug Man snakker om Big Datas tre v’er: volume, velocity og variety. Der er meget data (volume), data kommer med stor hastighed (velocity) og data er forskelligartede (variety). Hos CGI tilfører vi det...