LS NAV øger salget med 15% og sparer 20% ressourcer Hvis kunderne får god service og gode tilbud, køber de mere. Og hvis man samtidig kan spare personaleressourcer, bliver bundlinjen endnu bedre. Det gælder også rederiet DFDS, som ...

En komplet løsning til lands og til vands

Mens passagererne bliver fragtet sikkert i havn, foregår der et omfattende logistikarbejde på land. LS Nav understøtter alle dele af forsyningskæden, så der er styr på vareflow, lagerbeholdning og skiftende momszoner. De mange data overføres fra færgerne til rederiets økonomisystem, hvorfra der kan udtrækkes interessante informationer i form af Business Intelligence.  

God kundeservice på menuen

LS Nav favner blandt andet retail og catering og er et solidt standardsystem med en række værdiskabende add-ons. Løsning indeholder fx et komplet loyalitetsprogram med app, hjemmeside, Member Management og mulighed for målrettede kampagner. Inden for catering håndteres både café- og restaurationsmiljø med bl.a. bordreservation, menustyring, fødevareplanlægning og sporing af råvarer.

Èn løsning fra hæk til stævn

LS Nav er en komplet softwareløsning, der forener Point of Sale (POS) med Enterprise Resource Planning (ERP). Der er tale om en standardløsning med en lang række værdiskabende add-ons, som kan benyttes ”ud af boksen”. Dertil kommer branchespecifikke moduler, som CGI har udviklet specielt til rederibranchen.

Salg & kundeservice:

  • Retail and catering POS: Brugervenligt betalingssystem online og offline.
  • Recipes and nutrition: Information om kostpris og allergener. 
  • Omnichannel: Sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kanaler.
  • Click and collect: Forudbestilling af varer på webshop.
  • Prepaid & pre-ordered services: Spring køen over i restauranten. 
  • Member club: Personlige tilbud og pointoptjening til loyale kunder.   
  • Exchange office: Håndtering af transaktioner og veksling ombord.

Logistik:

  • Route management: Avanceret håndtering af ruter, momszoner, afgangsskemaer m.m.
  • Inventory: Overblik over varer, gods og lagre ombord. 
  • Supply chain: Styr på hele forsyningskæden både til lands og til vand.

Økonomi og data:

  • BI: Udtræk af ledelsesinformation om salgsmønstre m.m.
  • Integration: Integrationer til eksempelvis billet- og bookingsystem. 
  • Finance: Alle data om køb og salg føres over i økonomisystemet.

LS Nav dækker alle dele af rejsen fra passagerens forudbestilling af varer til den efterfølgende analyse af salgsmønstre. Der er kort sagt styr på hele basisforretningen. Samtidig har vi altid blikket rettet mod morgendagens rejseform. Endnu mere digitaliserede kundeoplevelser og høj it-sikkerhed ombord er bare to områder, vi løbende udvikler.