Tre stærke grundprincipper

  • Experience the commitment®

  • Lokal indsigt – global styrke

  • Operational Excellence 

CGI leverer forretningsrådgivning, systemintegration og outsourcing services af høj kvalitet

Over 74.000 medarbejdere på hundredevis af kontorer verden over og mere end 500 medarbejdere i Danmark på fem lokationer.

 

Vores historie

I juni 1976 startede to 26-årige entreprenører - Serge Godin og André Imbeau - CGI i Serges kælder. De havde en kunde, en telefon og vigtigst af alt: en masse ambitioner. Ved udgangen af det første år havde CGI genereret $138.000 i omsætning. Fra det tidspunkt forøgedes omsætningen og størrelsen konstant år efter år. I dag er vi 74.000 medarbejdere på hundredevis af kontorer verden over.

Vores services og løsninger

Hos CGI tager vi altid udgangspunkt i vores kundes forretningsbehov og målsætninger, inden vi definerer den tekniske løsning. Vores eksperter hjælper vores kunder med at designe, udvikle og integrere de systemer og applikationer, der matcher deres forretningsbehov bedst.

Som end-to-end it-serviceleverandør har vi et dybt kendskab til vores kunders forretning og systemer, hvilket gør os i stand til - ikke alene at rådgive - men også at implementere og administrere vores kunders løsninger. Vores services suppleres med CGI's globale leverancemodel, som sikrer den helt rigtige kombination af værdi og ekspertise.

     

    Vores markeder

    CGI tilbyder end-to-end services til et udvalg af sektorer, hvor vi har indgående forretningsmæssig og teknisk ekspertise.

    • Den finansielle sektor - Vi hjælper den finansielle sektor, herunder de fleste store banker og de største forsikringsselskaber, med at reducere deres omkostninger, øge effektiviteten og forbedre kundeservicen.
    • Den offentlige sektor - Vi hjælper mere end 2.000 offentlige organisationer med at reducere deres omkostninger samt forbedre effektiviteten og kvaliteten af de offentlige ydelser, mens borgernes muligheder forøges.
    • Sundhed - Vi hjælper mere end 1.000 sundhedsfaciliteter, hospitaler og behandlingscentre med at implementere løsninger til bedre behandling, bedre ydelser og bedre resultater.
    • Telekommunikation og forsyning - Vi hjælper 6 ud af de 10 største globale telekommunikationsleverandører - og 9 af de 10 største europæiske forsyningsselskaber med at få nye indtægtskilder og forbedre produktivitet og service.
    • Produktion, detailhandel og distribution - Vi skaber forretningsløsninger for mere end 2.000 kunder i produktion, handels- og servicesektoren med effektive og velfungerende it-systemer.
    • Olie og gas - Vi hjælper vores kunder, inklusive 3 af de 6 største olieselskaber, med at opnå større værdi fra alle dele af deres supply chain.

    Vi lytter proaktivt til vores kunder - og udvikler løsninger, der giver plads til innovation og skaber værdi

    Gennem CGI’s Client Satisfaction Assessment Program (CSAP) afholder vi jævnligt kunde-møder for at få evalueret indsatsen og sammen vurdere, hvad der kan optimeres. CSAPs giver et ‘scorekort’ over vores indsats, som er overskueligt for kundeteamet at forholde sig til.

    Gennem Voice of Our Clients-programmet hører vi om udfordringer og muligheder, forretnings og it-prioriteter samt budgetter og investeringsplaner. I 2018 blev der gennemført mere end 1.400 personlige interviews på tværs af 10 brancher og offentlige institutioner i 17 lande. Resultaterne er beskrevet i CGI Client Global Insight’, der understøtter CGI’s og kundernes strategiske planlægningsinitiativer og skaber en dialog om, hvordan vi kan arbejde sammen om forskellige initiativer såvel strategiske som teknologiske.

    CGI leverer ikke bare it, men også forretningsrådgivning, når vi servicerer og styrker private og offentlige virksomheder.