Bell Canada: Én samlet faktura giver en bedre kundeoplevelse

Canadas største teleudbyder har forbedret virksomhedens kundeservice med en ”one bill” løsning. Det betyder, at kunden modtager én samlet regning med et detaljeret overblik over alle kundens Bell Canada-tjenester. Det gør det nemmere at være kunde, da denne kun skal tjekke én regning – frem for en stribe regninger for mobil telefoni, kabel tv, internet etc.

Men det gør det også nemmere at være kundeservicemedarbejder. Det nye system, som CGI har leveret, samler kundeoplysninger fra alle virksomhedens datterselskaber og gør dem tilgængelige for Bells kundeservicemedarbejdere. Det samlede overblik betyder, at kundeservicemedarbejderen kan svare på det meste med det samme – mens kunden er i røret. Det har skabt hurtigere og bedre kundeservice. Bell Canadas kunder og kundeservicemedarbejdere er meget tilfredse med den nye ”one bill” service.

"This was a very difficult project to deploy within our timeframe of just one year. But we have an excellent working relationship with CGI and came to a common understanding with them on a joint methodology for delivering the "one bill" system on time. In fact, our business analysts collocated at CGI during the engagement, collaborating closely with the CGI team and reducing the overall project time."
 
Margaret Blanchard, associate director, e-solutions delivery, Bell Canada

Læs mere her på cgi.com: http://www.cgi.com/en/case-study/Bell-Canada-one-bill