Ambu – en virksomhed med elektronisk format

  • KL. 08.00: Via sit eget ERP-system lægger en kunde en indkøbsordre ind hos Ambu på en sending engangselektroder til EKG-undersøgelser.
  • Kl. 8.05: Kunden modtager en ordrebekræftelse.
  • Kl. 11.30: Varen bliver plukket på lageret. Kunden modtager en forsendelsesadvis om, at varen er afsendt.
  • Kl. 15.00: Fakturaen ligger klar til godkendelse i kundens ERP-system.

Spørgsmål: Kan du klare samme dokumentudveksling lige så hurtigt og præcist med e-mail, fax og brev?
Svar: nej!

AMBU UDVÆLGER KUNDERNE – CGI KLARER DET TEKNISKE

Men hvordan kommer du i gang som virksomhed? Hvordan etablerer du infrastrukturen og vedligeholder opkoblingerne til dine kunder? Hvordan håndterer du diverse protokoller samt dokumentformater som OIOXXML, SveFaktura, ANSI X12 og OIOUBL? Hvordan tager du højde for lovgivningen i forskellige lande? Med andre ord: Hvordan sender du elektroniske forretningsdokumenter i dit format, så hver enkelt kunde modtager det i sit format og vice versa?

- Du lægger opgaven hos en professionel partner til en fast pris. Selvfølgelig kunne vi selv have kastet os ud i det, men vi ser det ikke som en kernekompetence i vores it-afdeling. Det er svært at forstå de mange formater, og protokollerne er en ren jungle. Desuden er vores strategi, at forretningssystemerne så vidt muligt skal være standardløsninger. Det bevarer vi ved at benytte CGI’s løsning. Vi skal bare udvælge de kunder, som skal kobles på, så klarer CGI alt det tekniske. Vi skal ikke bruge ressourcer på det, og vores kunder skal ikke bruge ressourcer på det, siger Jacob Sjørslev Hyrdum.

Download pdf'en nedenfor - og læs mere.

For yderligere information kontakt

Mogens Christensen
M: 21 71 73 08
E: mogens.christensen@cgi.com