Lau Bøgelund Larsen

Dette kan du gøre for at undgå problemer med support til din Dynamics AX 2009

Mit seneste blogindlæg handlede om, at supporten på Microsoft Dynamics AX 2009 udløber i april 2018, og jeg gav samtidig et overblik over de udfordringer, dette kan give dig.

Spørgsmålet er nu: Hvordan kommer du så hele vejen rundt om din Microsoft Dynamics AX 2009-løsning, så du sikrer, at din virksomhed ikke kommer i problemer ved supportens udløb?

Foretag en grundig gennemgang

Du bør få foretaget en grundig evaluering af din Dynamics AX 2009-løsning af en professionel partner, som kan vurdere og analysere:

  • Installerede tredjeparts produkter og deres roadmap efter april 2018
  • Integrationer bygget til/fra din Microsoft Dynamics AX 2009-løsning
  • Øvrig installeret software, der understøtter løsningen
  • Servere, der er tilknyttet løsningen
  • Brugernes pc’er

Andre områder af interesse fx it-revision og Persondataforordningen bør også inkluderes i evalueringen, lige som du bør kigge på din it-strategi for de kommende 3-5 år.

Få hjælp INDEN supporten udløber

For netop at vurdere hvilke udfordringer din virksomhed kan støde ind i, har vi udviklet servicen ’Microsoft Dynamics AX 2009 End of Support-evaluering’, som du kan gøre brug af.

Med denne service får du en reel risikovurdering: Vi finder ud af, om din virksomhed kan blive ramt af udfordringer, når supporten på Microsoft Dynamics AX 2009 udløber, og du får i en rapport vores anbefalinger af, hvad du bør gøre for at minimere risici eller helt undgå problemer.

Forløbet omkring udarbejdelsen af evalueringsrapporten vil foregå efter denne model:

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte os for at få mere at vide om netop dine muligheder for at sikre din Microsoft Dynamics 2009-investering efter april 2018.

Start dialogen med:

Michael Sleiman
E: michael.sleiman@cgi.com
M: 25 18 83 79

Blog moderation guidelines and term of use