Stockholm, 03. april 2014

CGI, en global udbyder af it og forretningsprocesser, fornyer sin aftale med TeliaSonera om standardiserede serviceydelser til cirka 20.000 it-arbejdspladser i Norden og Baltikum. Aftalen inkluderer også servicedesk. Leverancens fokus er på brugeroplevelsen og muligheden for at kunne tilpasse services og indhold til fremtidige krav. Aftalen løber over 5 år - med start d. 1. maj.

TeliaSonera og CGI har et mangeårigt samarbejde bag sig og aftalen om it- arbejdspladser, som blev underskrevet i 2009, er nu forlænget med yderligere fem år. For at forbedre brugeroplevelsen for TeliaSoneras medarbejdere lægges nu et endnu større fokus på proaktiv serviceudvikling og forbedring. It-arbejdspladserne leveres som en service til TeliaSonera og inkluderer e-mail, digitale møder, virtualiseringsplatforme, print-services, sikkerhedsservices, on-site support samt logistik-services vedr. hardware. Standardiserede services, som med fokus på funktionalitet, tilgængelighed og omkostningseffektivitet, skaber en mere effektiv håndtering af virksomhedens it-arbejdspladser.

- Vi er begejstrede for det forlængede og udvidede partnerskab med TeliaSonera, som styrker vores langvarige samarbejde yderligere. CGI håndterer i dag mere end 200.000 arbejdspladser for vores nordiske kunder. Med os som partner får TeliaSonera services, der er tilpasset deres krav til fleksibilitet og brugervenlighed - samt en servicedesk af høj kvalitet og til konkurrencedygtige priser, siger Björn Ivroth, Senior Vice President hos CGI i Sverige.
 

Om CGI

CGI har 68.000 medarbejdere på 400 kontorer i 40 lande. Vi hjælper vores kunder til succes ved at bringe globale løsninger og kompetencer til deres lokale dørtrin. Samtidig har vi en disciplineret tilgang til leverancer, som gør os markedsledende inden for it-projekter til tiden og inden for budget. Vores forretningsrådgivning, systemintegration og outsourcing services har en høj kvalitet, og ved hjælp af nye teknologier og strategier maksimerer vi vores kunders investeringer og bundlinje. Det afspejler sig i deres tilfredshed. I de seneste 10 år har kundetilfredsheden i gennemsnit været over 9 på en skala fra 1 til 10.